De omzet van e-commerce groeit elk jaar weer wereldwijd. De mogelijkheid van lokale betaalmethodes is heel belangrijk, want wanneer je dit niet hebt, dan denken mensen als snel van hier ga ik niks kopen.
Waarom bied je lokale betaalmethoden aan?
Als je veel betaalmethodes hebt, dan is dit makkelijk en vertrouwd voor de klant. Dit is de reden waarom het een goede manier is om je winkelomzet te verhogen. Als het namelijk zo is dat de klant op het punt van afrekenen staat en er staat geen bekende betaalmethode bij, dan is de kans groot dat de klant afhaakt. Daarnaast vergroot je de kans op terugkerende klanten.
Het is vaak zo dat de klant afhaakt bij het punt van betalen. Toch is dit een teken dat de klant veel belangstelling toont naar je merk of product. Hier ligt dan ook een kans om je verkoop percentage te verhogen.
Win internationale klanten.
Het wordt steeds normaler dat klanten vanuit hun eigen land in andere landen producten bestellen. Het kan dus handig zijn om je winkel te internationaliseren, maar je moet hiervoor wel eerst het internationale betaalverkeer op orde krijgen.
In Nederland is iDEAL bijvoorbeeld de meest gebruikte betaalmethode. In China gebruikt maar een klein deel van de mensen Visa of Mastercard. In Brazilië zijn bijna alle creditcards niet geschikt voor internationale betaalmethodes. Zo kan je dus zien dat je veel klanten verliest als je geen lokale betaalmethoden toevoegt.
Klantenbinding en veiligheid
Wanneer je lokale betaalmethodes gebruikt, geef je de klant een veilig gevoel. Ze hoeven nu geen creditcard en persoonlijke gegevens invullen en het komt ze bekend voor. Ook is het zo dat lokale betaalmethodes vaak minder gevoelig zijn voor fraude.
Kies voor veel betaalmethoden
Als je internationale betaalmethodes wil gebruiken, kan je kiezen om elke betaalmethode zelf te integreren. Wat je ook kan doen, is een payment provider inschakelen, hiermee integreer je gemakkelijk veel verschillende betaalmethodes tegelijk. Payment providers hebben hier veel ervaring mee en kunnen daarom goed adviseren welke betaalmethodes van belang zijn. Om te voorkomen dat elke klant door super lange lijsten moet scrollen, kun je als bedrijf selecteren welke opties je aan welke klant laat zien.